Traktorflickan

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2015

Joråsåatte

Av Maria Andersson - 4 oktober 2015 18:50

Hej hej hemskt mycket hej.


Eftersom det finns såå mycket jag vill säga hela tiden å sååå många bilder jag vill dela så tänker jag ändå att det är en smartare lösning att börja använda denna bloggen lite mer å samtidigt inaktivera min facebook. (tror det är många som tycker att jag är lite överaktiv där) Kruxet är ju att jag måste starta datorn, ladda upp alla mina bilder från mobilen å sen skriva alltihop på en gång här på bloggen istället för att göra 50 inlägg om dan ;) Men alla beroende har en svår period hehe.

 

Idag har varit en riktigt bra söndag. Fint höstväder har det varit å jag har varit mycket med våra små djur. Sov lite ovanligt länge idag å gick upp runt 12 :O Sen fick jag ljummet kaffe på sängen av Andreas å så åt jag gofrukost bestående av Yoghurt å havtornsmarmelad som jag införskaffat på Dalsspira höstmarknad igår. MUMS!

 

Köpte ett sånt där starter-pack för Decoupage på Panduro för ett tag sen å idag kände jag för att prova de.. som vanligt är kreativiteten å lusten större än tålamodet så de blev väl halvdana första decouperingar men kul va de. För er som aldrig hört talas om decoupage så är de när man använder sej av servetter å limmar på grejer. Kan bli riktigt snyggt om man har tålamod ;)

Blev väldigt getsjuk sen så jag tog med mej en hundborste å en sax å skulle snygga te dem lite men ja.. de gick väl sådär. Två, tre styckten tyckte de va jätteskönt att bli borstad, de andra stod inte stilla :P

 

Vår lille terrier har visat sej kunna jaga lite ovan mark.. idag kom Andreas in å sa att han hade skjutit ett rådjur för Thor. Vadå skjutit för Thor tänkte jag, han jagar dem bara en liten stund ju.. men det kallades tyligen "stötande". Så hunden hade jagat fram rådjuret å Andreas hade skjutit. Åkte me på fyrhjuling bort på gärdet å visst, där stod hunden stolt som en tupp å visade sitt byte :) Berömde honom mycket å han drog å slet i de stackars döda rådjuret. Men stolt blev jag också :)

 

En av granngubbarna frågade Andreas om de skulle åka bort te skjutbanan som ligger en liten bit bort å jag skulle ju med som vanligt. (Han e go så min gubbe, som alltid vill ha med mej :)) De skulle skjuta in sina älgstudsare inför älgjakten som börjar om ett par veckor. Nu är de såhär, trots att jag lever med en jaktidiot så har jag aldrig skjutit med älgstudsare! Har inte vågat.. de smäller juh så högt å så ska de göra ont i axeln men nu har Andreas satt på ljuddämpare på sin så de ska inte va nåt problem längre. Jo te slut va de min tur å prova, jaja jag vågar nog ändå. Å tamejfan, mitt i prick sköt jag!!! Andreas sa sen att han visste att jag skulle skjuta bra för jag brukar ju skjuta bra med salongsgeväret.. Men va stolt jag blev haha :D

 

Imorrn äre måndag å dags för återbesök på Näl. Vilket innebär att jag då haft min MS i 6 månader (lite drygt nu) å jag har gjort en ny magnetröntgen av hjärnan. Ska träffa en läkare å gå igenom lite vanliga neurologiska tester. Känns ganska spännande faktiskt att få se hur det har utvecklats. Eller ja.. det kan ju bara utvecklas negativt men förhoppningsvis så ser det likadant ut som sist gång :)

 

Dagens ros går till Andreas för att jag fick kaffe på sängen.. (även om de va ljummet)

Dagens ris går till alla föräldrar som curlar sina barn

 

Puss

 

 

 
 
Ingen bild

Marie

5 oktober 2015 05:34

Det verkar spännande att skjuta gevär och en tjejkompis som jagar har frågat om jag vill prova men jag har inte heller vågat riktigt av samma anledning som dig... Jag är inte riktigt bekväm med saker som smäller högt, haha! Men ljuddämpare verkar vara en bra grej, det är nog det som ska till för att jag också ska våga prova?!
Det måste vara skönt att kunna jaga och övningsskjuta utan att ha såna öronkåpor på sig, tyckte inte du det?

Maria Andersson

6 oktober 2015 10:21

Hej Marie :)

Smäller gör de allt ändå även om det inte alls är lika mycket men något slags hörselskydd får man nog ha ändå ;) Jag körde öronproppar å de räckt gott å väl :)

 
Ingen bild

Marie

7 oktober 2015 08:51

Okej! Ja, jag har ju ingen erfarenhet alls om sånt här men min tjejkompis tjatar om att jag också skulle ta jägarexamen så vi kunde jaga ihop. Vem vet? En vacker dag kanske :)
Men en grej jag funderade över:
Nu tänker jag inte för min egen del som inte riktigt gillar höga smällar, för jag skulle ju antagligen vilja ha ljuddämpare, öronproppar OCH öronkåpor för att känna mig säker, haha!
Men jag tänker på er andra, om man ändå måste ha hörselskydd fastän man har ljuddämpare, vad fyller den för funktion då?

Maria Andersson

11 oktober 2015 20:01

Jo det blir ju mindre ljud, alltså det räcker med öronproppar istället för kåpor plus att en ljuddämpare minskar rekylen upp till 50% så det gör inte alls lika ont i axeln att skjuta :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Andersson - 11 oktober 2015 20:01

För att börja där jag slutade.. mitt återbesök på Näl angående min MS var ganska positivt :) De hade hittat nya små fläckar i hjärnan men de trodde att dem hade uppkommit tidigare å eftersom jag är nästintill symptomfri så var det inget att oroa sej ...

Av Maria Andersson - 6 oktober 2015 11:18

Åh va trött ja blir!! Skrev nyss ett jätteeelångt inlägg å va nästan helt klar när datorn bara stängde av sej!! Behöver verkligen köpa en ny! Jaja, de blir inget riktigt inlägg idag då. Lika bra de för det skule ha blivit ett inlägg med mycket nega...

Av Maria Andersson - 12 februari 2015 18:47


För att göra en lång historia kort... Mina domningar å pirrningar som jag skrev om i sist inlägg berodde visst på en riktig sjukdom å inte ångest. Gjorde magnetröntgen i December å sen vart de tyst så jag glömde typ bort de men i Januari fick jag en ...

Av Maria Andersson - 21 november 2014 18:24

Hej igen!   De blev lite bortglömt ett tag med bloggen men nu är jag tillbaka å så även medicinerna mot ångest. Ja, de blev tydligen för mkt för mej å jag var för sen att beställa tid hos psykolog så jag gick ner mej totalt ett tag men har nu kom...

Av Maria Andersson - 22 september 2014 13:27

Nu blev det så, att jag inte åkte med på någon bonusresa till Stockholm, och lika glad är jag för det. Har inte mått så bra i helgen så hur skulle de kännas att sitta där borta långt hemifrån med ett gäng som inte bryr sej värst om nån liten stackare...

Presentation


25 årig specialare som älskar hårdrock, bor på en gård på landet å umgås hellre me djur än människor :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards