Traktorflickan

Alla inlägg under februari 2015

Av Maria Andersson - 12 februari 2015 18:47

För att göra en lång historia kort... Mina domningar å pirrningar som jag skrev om i sist inlägg berodde visst på en riktig sjukdom å inte ångest. Gjorde magnetröntgen i December å sen vart de tyst så jag glömde typ bort de men i Januari fick jag en kallelse till Neurologavdelningen på Näl.. blev genast orolig.. vad har dom hittat nu!? Å joda, de hade hittat en massa förändringar i min hjärna.. såg ut som små prickar. Det verkade vara MS. För att få mer bevis så fick jag göra ett ryggmärgsprov också men det visade inget konstigt alls. Trots detta så valde Neurologen att på grund av symptomen jag hade haft och magnetröntgen att sätta diagnosen MS. Jag blev först livrädd! Nu skulle jag behöva börja fundera på min begravning å anpassa mitt liv till ett handikapp å kanske även rullstol, jag ringde Andreas å bara grät, grät å grät. Nu har det gått några veckor å jag har skaffa mej mer information om sjukdomen. Den innebär inte att man dör tidigare, sällsynt att man blir så dålig så man måste sitta i rullstol å det må va hänt att man blir lite svag i musklerna men med de bra bromsmediciner som finns idag så lär det dröja länge innan jag märker av det. Man får dock såkallade "skov" som jag hade då med mina domningar.. de kan man få med års mellanrum. Jag är alltså inte längre rädd eller orolig utan jag ska fortsätta leva livet precis som vanligt :)

Lider inte utav ångest för tillfället heller, de är gott.

 

Älskar mitt jobb! Trivs som fisken i vattnet verkligen :) Ser fram emot våren nu.. när man kan börja ta av sej jackan å jobba i solen :) Underbart!

 

Det roligaste som hänt är att jag blivit delägare till en fjording! Vackra Molle som står i Högsäter som jag får rida när som helst å som jag får träffa varje dag, det är såå himla mysigt! En dröm som blivit sann för mej :)

Dessutom ska vi hämta ett 40 tal getter i Mars, ska bli så spännande! :D Andreas är lite impulsiv så men så länge de gäller djur så hakar jag bara på ;)

 

Så att.. som avslutning visas en bild på alla mina underbara!

Ha en härlig Vår! :)

 

 

Presentation


25 årig specialare som älskar hårdrock, bor på en gård på landet å umgås hellre me djur än människor :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards