Traktorflickan

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

Så länge vi andas

Av Maria Andersson - 11 oktober 2015 20:01

För att börja där jag slutade.. mitt återbesök på Näl angående min MS var ganska positivt :) De hade hittat nya små fläckar i hjärnan men de trodde att dem hade uppkommit tidigare å eftersom jag är nästintill symptomfri så var det inget att oroa sej över. Den stora fläcken som jag haft i nacken hade blivit mindre! Vi pratade mycket om min trötthet å hon föreslog en ändring av kost som skulle innebära mindre socker å fett å mer nyttigheter. Detta va juh nåt jag tänkte ja skulle göra när jag fick diagnosen men sen har det lixom glömts bort.. som allt annat. Men jag lider av min trötthet nu.. häromdagen sov jag väl 13-14 timmar å ändå vaknar jag å känner mej trött :/ det är inte så roligt.

Andreas blir väldigt lidande av att jag ofta sover mitt på dagen å inte orkar hjälpa till så mycket som jag borde här hemma. Det gör ju att jag får väldigt dåligt samvete å så blir jag stressad vilket i sin tur leder till spända muskler, huvudvärk å ännu mer trötthet.. suck! :/ Läkaren sa till mej att skita i det dåliga samvetet ett tag å faktiskt vila så mycket jag känner att jag vill å behöver men det är ju fan värdelöst att bara sova hela tiden!

Jag ska verkligen försöka ändra mina matvanor nu å kanske även motionera lite på fritiden så blir det förhoppningsvis bättre med denna eviga trötthet. Vissa säger att trötthet, eller Fatigue som det heter på medicinskt språk, är  något som alla med MS lider av, andra påstår att det inte alls behöver drabba alla, jag hoppas innerligt att det bara är en fas jag går igenom.

 

Förut träffade vi på ett äldre par på Pizzerian i Bäckefors, Andreas kände dem sen innan men för mej va de nya ansikten å jag måste säga, vilka glädjespridare de var! Så glada å roliga pensionärer har jag nog aldrig sett förut! De skojade me pizzabagarna å med oss å skrattade med varandra :) Det gjorde verkligen min dag! Sura, gnälliga pensionärer har jag sett alltför många :)

 

Nu är de dags för söndagsmys i soffan å Andreas ropar å ropar så jag får nog gå nu :)

 

Puss

 

#MS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Andersson - 6 oktober 2015 11:18

Åh va trött ja blir!! Skrev nyss ett jätteeelångt inlägg å va nästan helt klar när datorn bara stängde av sej!! Behöver verkligen köpa en ny! Jaja, de blir inget riktigt inlägg idag då. Lika bra de för det skule ha blivit ett inlägg med mycket nega...

Av Maria Andersson - 4 oktober 2015 18:50

Hej hej hemskt mycket hej. Eftersom det finns såå mycket jag vill säga hela tiden å sååå många bilder jag vill dela så tänker jag ändå att det är en smartare lösning att börja använda denna bloggen lite mer å samtidigt inaktivera min facebook. (tro...

Av Maria Andersson - 12 februari 2015 18:47


För att göra en lång historia kort... Mina domningar å pirrningar som jag skrev om i sist inlägg berodde visst på en riktig sjukdom å inte ångest. Gjorde magnetröntgen i December å sen vart de tyst så jag glömde typ bort de men i Januari fick jag en ...

Av Maria Andersson - 21 november 2014 18:24

Hej igen!   De blev lite bortglömt ett tag med bloggen men nu är jag tillbaka å så även medicinerna mot ångest. Ja, de blev tydligen för mkt för mej å jag var för sen att beställa tid hos psykolog så jag gick ner mej totalt ett tag men har nu kom...

Av Maria Andersson - 22 september 2014 13:27

Nu blev det så, att jag inte åkte med på någon bonusresa till Stockholm, och lika glad är jag för det. Har inte mått så bra i helgen så hur skulle de kännas att sitta där borta långt hemifrån med ett gäng som inte bryr sej värst om nån liten stackare...

Presentation


25 årig specialare som älskar hårdrock, bor på en gård på landet å umgås hellre me djur än människor :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards