Traktorflickan

Direktlänk till inlägg 15 juli 2014

Feminist? Nej!

Av Maria Andersson - 15 juli 2014 14:44

Nu har jag sett på massa bilder på Instagram (där jag håller till ofta) å blivit sådär provocerad å arg som jag alltid blir när jag ser något jag inte håller med om :P

Jag förstår inte alls grejen med att vara feminist! Nu är jag inte inläst på vad det faktiskt innebär men om jag ska utgå från det jag tror så tycker en feminist att vi alla ska ha samma chanser att påverka våra egna liv... MEN VA? Har vi inte det i landet Sverige? Alltså en kvinna å en man.. De har precis samma chanser att göra det de vill med sina liv. Det är fritt fram att plugga vad man vill, det är fritt fram att söka vilket jobb man vill, osv. Jag har aldrig i mitt 25 åriga liv stött på något som kan kallas för könsdiskriminering å då har jag ändå jobbat inom mansdominerade yrken! Förstår inte varför det ska masas å tjötas om allting. Den person som kan jobbet bäst får det, punkt slut. Vad är det att bråka om? Kvinnor som själva inte kan inse att de är fysiskt svagare å är därmed mindre lämpade på vissa jobb är juh bara dumma.

Om en kvinna får lägre lön än sin manliga kollega som utför exakt samma jobb så kan väl den kvinnan gå till sin chef å säga ifrån? De kvittar väl om de är kvinna eller man, orättvisa löner kommer alltid finnas å det enda sättet är att prata med den som sätter lönen, eventuellt slå en påk i huvvet på'n.

Okej, jag kanske flummar å inte har så mycket koll.. men jag har mina egna erfarenheter att utgå ifrån.

Har gått i skola med nästan enbart killar i klassen, jobbat på verkstad å som lastbilschaufför å aldrig, inte en enda gång, har jag känt mej dåligt behandlad pga att jag är tjej å inte kille! Jag har inte ens tänkt på mej själv som tjej, jag är en person å jag ska jobba lika bra som alla andra, klarar jag inte det så får jag bli bättre eller göra nåt annat.

Det är juh för tusan pinsamt för tjejer att bli inkvoterade, det är att förminska sej själv! Som om de vore ett handikapp att vara tjej..

Jag är en kvinna, jag snusar, jag rakar mej när jag själv vill, dvs sällan, jag kör traktor å har fler körkort än min karl. Låter som en feminist kanske men ALDRIG skulle jag påstå att jag inte behöver min karl, att jag skulle kunna bli brandman, att jag skulle passa bra som en slaktare. Nej, jag är född som jag är å så får det va.

Om alla gör så gott de kan så blir det ett utmärkt resultat! Det är väl bra att alla är olika å passar att göra olika saker!?

 

Just get the shit done!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Andersson - 11 oktober 2015 20:01

För att börja där jag slutade.. mitt återbesök på Näl angående min MS var ganska positivt :) De hade hittat nya små fläckar i hjärnan men de trodde att dem hade uppkommit tidigare å eftersom jag är nästintill symptomfri så var det inget att oroa sej ...

Av Maria Andersson - 6 oktober 2015 11:18

Åh va trött ja blir!! Skrev nyss ett jätteeelångt inlägg å va nästan helt klar när datorn bara stängde av sej!! Behöver verkligen köpa en ny! Jaja, de blir inget riktigt inlägg idag då. Lika bra de för det skule ha blivit ett inlägg med mycket nega...

Av Maria Andersson - 4 oktober 2015 18:50

Hej hej hemskt mycket hej. Eftersom det finns såå mycket jag vill säga hela tiden å sååå många bilder jag vill dela så tänker jag ändå att det är en smartare lösning att börja använda denna bloggen lite mer å samtidigt inaktivera min facebook. (tro...

Av Maria Andersson - 12 februari 2015 18:47


För att göra en lång historia kort... Mina domningar å pirrningar som jag skrev om i sist inlägg berodde visst på en riktig sjukdom å inte ångest. Gjorde magnetröntgen i December å sen vart de tyst så jag glömde typ bort de men i Januari fick jag en ...

Av Maria Andersson - 21 november 2014 18:24

Hej igen!   De blev lite bortglömt ett tag med bloggen men nu är jag tillbaka å så även medicinerna mot ångest. Ja, de blev tydligen för mkt för mej å jag var för sen att beställa tid hos psykolog så jag gick ner mej totalt ett tag men har nu kom...

Presentation


25 årig specialare som älskar hårdrock, bor på en gård på landet å umgås hellre me djur än människor :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards