Traktorflickan

Direktlänk till inlägg 21 november 2014

Ny start, igen

Av Maria Andersson - 21 november 2014 18:24

Hej igen!

 

De blev lite bortglömt ett tag med bloggen men nu är jag tillbaka å så även medicinerna mot ångest. Ja, de blev tydligen för mkt för mej å jag var för sen att beställa tid hos psykolog så jag gick ner mej totalt ett tag men har nu kommit tillbaka å mår hyfsat bra :) Något som dock har hänt som jag inte vet säkert beror på ångest är domningar.. började med att jag tappade känsel i fötterna å de kändes som de sov typ.. blev jätteorolig för detta å fick såklart mer ångest. De va mkt på jobbet å jag va sur å grinig mest varje dag. Några veckor innan hade jag besämt mej för att byta jobb för att ja inte alls trivdes längre å för att jag visste att min kropp mådde dåligt av att sitta still hela tiden. Så första veckan på nya jobbet åkte jag till läkaren tre gånger för mina domningar som då hade förflyttat sej till händerna, armarna, bröstet å ryggen. Fick inga raka besked men på akuten på näl fick jag träffa en läkare som iaf tog mej på allvar å jag fick en remiss till magnetröntgen.. så nu väntar jag på den, de har blivit något bättre så jag tänker att de kanske kan va utav ångest ändå men de är ju alltid skönt att kolla upp saker.

 

Hur som helst, nya jobbet då.. Jag jobbar på utlastningen på en stor betongfabrik å kör en stor travers med betongblock.. Går ungefär 1,5 mil varje dag :P det är något heeelt annat än kontorsjobbet jag hade innan å jag trivs än så länge bra :)

Kan inte beskriva hur skönt det är med arbetskläder så man slipper välja vad man ska ha på sej varje dag :)

 

Kaninerna förökar sej å vi har nog ca 30 st nu...dessvärre har vi inte blivit klara med burarna så de är fortfarande lösgående :) Det funkar men våran lilla mördarmaskin te hund har lite för stort intresse för de små gnagarna å de har rykt med ett par stycken tyvärr :/ Ännu har vi inte ätit någon.. Blir nog slakt snart.

 

Nu är det fredag å vi har varit å ätit Pizza... kvällen får bli framför teven me chips å dipp.. kanske lite glögg för de är ju såå gott å mysigt :)

 

Ha det så bra allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Andersson - 11 oktober 2015 20:01

För att börja där jag slutade.. mitt återbesök på Näl angående min MS var ganska positivt :) De hade hittat nya små fläckar i hjärnan men de trodde att dem hade uppkommit tidigare å eftersom jag är nästintill symptomfri så var det inget att oroa sej ...

Av Maria Andersson - 6 oktober 2015 11:18

Åh va trött ja blir!! Skrev nyss ett jätteeelångt inlägg å va nästan helt klar när datorn bara stängde av sej!! Behöver verkligen köpa en ny! Jaja, de blir inget riktigt inlägg idag då. Lika bra de för det skule ha blivit ett inlägg med mycket nega...

Av Maria Andersson - 4 oktober 2015 18:50

Hej hej hemskt mycket hej. Eftersom det finns såå mycket jag vill säga hela tiden å sååå många bilder jag vill dela så tänker jag ändå att det är en smartare lösning att börja använda denna bloggen lite mer å samtidigt inaktivera min facebook. (tro...

Av Maria Andersson - 12 februari 2015 18:47


För att göra en lång historia kort... Mina domningar å pirrningar som jag skrev om i sist inlägg berodde visst på en riktig sjukdom å inte ångest. Gjorde magnetröntgen i December å sen vart de tyst så jag glömde typ bort de men i Januari fick jag en ...

Av Maria Andersson - 22 september 2014 13:27

Nu blev det så, att jag inte åkte med på någon bonusresa till Stockholm, och lika glad är jag för det. Har inte mått så bra i helgen så hur skulle de kännas att sitta där borta långt hemifrån med ett gäng som inte bryr sej värst om nån liten stackare...

Presentation


25 årig specialare som älskar hårdrock, bor på en gård på landet å umgås hellre me djur än människor :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards